Zloupotreba javne službe za nedozvoljeno prikupljanje potpisa

Kragujevčani Vera i Nebojša Simić doživeli su nedavno neprijatnost kada je, kako navode, radnik Elektroprivrede, posle zamene strujomera, pokušao na prevaru da ih upiše na spisak na kome se jasno video logo i izborni slogan Srpske napredne stranke.

Simići kažu da su ostali u čudu saznavši čime se sve pripadnici vladajuće partije služe da bi došli do podataka građana, a pitaju se i koja je svrha tako dobijenih informacija, budući da je ta stranka već prikupila dovoljno potpisa za proglašenje izborne liste.

Sa druge strane, iz Ogranka Elektrodistribucije Kragujevac kažu za Res Publiku da niko od rukovodstva nije dao nalog radnicima za upisivanje korisnika na stranačke liste.

Čitav događaj, po rečima Nebojše Simića, desio se u sredu 8. novembra, kada su dvojica radnika Elektrodistribucije došla da zamene brojilo na njegovoj vikendici, u naselju Korman. Reč je o staroj kući, izgrađenoj pre Drugog svetskog rata, pa je i brojilo staro više od 70 godina. Kako je, po rečima Simića, u poslednje vreme pokazivalo veću potrošnju, kontaktirali su Elektrodistribuciju sa zahtevom da se izvrši provera. Nakon toga,dobili su poziv iz ovog preduzeća, kada im je najavljeno da će radnici doći da zamene brojilo.

Tog jutra došla su njih dvojica, zamenila brojilo, ja sam potpisao zapisnik i sve se završilo u najboljem redu. Međutim, jedan od radnika mi je onda tražio ličnu kartu. Zapitao sam se u trenutku zbog čega je to potrebno, ali sam je mahinalno izvadio iz džepa i dao. Pošto je lična karta čipovana, na njoj se ne vidi moja adresa stanovanja, pa me je pitao za ulicu i broj u gradu, objašnjava Nebojša Simić.

To ga je začudilo, pa je pitao radnika zbog čega mu je potrebna adresa. Tada je, kaže, video da na papiru, na koji je radnik počeo da upisuje njegove podatke, stoji logo Srpske napredne stranke i natpis “Srbija ne sme da stane”, što je zvaničan izborni slogan ove stranke na izborima koji su raspisani za 17. decembar.

Kada sam video taj papir odmah sam ga pitao zašto me upisuje, ko mu je za to dao dozvolu i ko je od njega tražio da to radi. On se istog trenutka povukao, rekao je da će da pocepa papir, što je i uradio i počeo je da se brani. Za to vreme, njegov kolega je stalno ponavljao da on to ne radi i da nema ništa sa tim, kaže naš sagovornik.

Dodaje da se radnik koji je pokušao da ga upiše na spisak zbunio, da su odmah pokupili stvari i otišli. Simić je uspeo da vidi da je na pocepanom papiru njegovo ime bilo prvo, verovatno, kaže, zato što su najpre kod njega došli, rano ujutru. Nije uspeo od radnika da sazna da li je neko od poslodavaca iz EPS-a zahtevao od njega da prikuplja kapilarne glasove ili je možda on sam iskoristio priliku da ih sakupi, pošto se svaki dan sreće sa različitim ljudima.

Da budem najiskreniji, meni je njega žao što mora to da radi, verovatno mu od toga zavisi posao, a možda je i sam došao na tu ideju kako bi se pokazao u stranci. Jedino ne znam čemu takvi podaci služe, ne mogu biti kapilarni glasovi jer ja sigurno ne bih glasao za njih, objašnjava Simić.

Kaže da su on i žena javno istupili sa ovom pričom kako bi upozorili građane da paze kome daju ličnu kartu i svoje podatke, kako se jednog dana ne bi našli na nečijem spisku. Veruje da bi njihovi podaci sigurno završili u nekoj bazi Srpske napredne stranke, da nije reagovao na vreme i naterao radnika da pocepa papir.

Povodom ovog događaja Res Publika je kontaktirala Ogranak Elektrodistribucije Kragujevac i pokušala da sazna da li su dobili slične pritužbe od građana.

U odgovoru koji nam je prosleđen navedeno je da niko od rukovodstva, niti bilo ko od zaposlenih, nije dao nalog za upisivanje korisnika na stranačke ili slične spiskove i da su takve optužbe besmislene. Pritužbi nije bilo ni iz naselja Korman, niti iz nekog drugog.

U odgovoru još stoji da se zamena mernih uređaja u Kragujevcu kontinuirano radi godinama i da je do sada zamenjeno preko 90 odsto uređaja kojima je istekao rok overe. Kako ističu, taj posao je u završnoj fazi i obavlja se na teritoriji celog grada, a ne samo u pojedinim naseljima. U većini slučajeva, merne uređaje menjaju radnici službe Ogranka Elektrodistribucije Kragujevac i do sada, kažu, nisu zabeleženi nikakvi problemi.

autorka Violeta Glišić

Res Publika poziva sve one koji su lično izloženi pritiscima ili poznaju osobe koje imaju takav problem da nam se jave i ispričaju nam sa čim se suočavaju. Garantujemo anonimnost i zaštitu podataka i nudimo savetodavnu pomoć, u slučaju da se odluče da pritisak kojem su izloženi prijave.

Pišite nam na pritisci@respublica034.rs ili nas pozovite na broj telefona 061/1036776

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.