Lokalni mediji u službi zajednice: Medijima iz Batočine, Topole i Aranđelovca odobreno 10 projekata na državnom konkursu

Res Publika

Ako je suditi po broju projekata i novcu odobrenom na državnim konkursima za sufinansiranje medijskih sadržaja za nekoliko javnih glasila iz Batočine, Topole i Aranđelovca, medijska konkurencija u Šumadiji ove godine je velika. Deset projekata iz ove tri opštine vredi 5,7 miliona, tek milion dinara manje od 15 kragujevačkih. Ipak, upitno je da li će ono što je skupo biti i lepo (kvalitetno), pošto pojedini dobitnici imaju veoma skromne refernece. 

U Registru medija rubrika o novcu dodeljenom iz državnog i lokalnih budžeta batočnskoj televiziji Hit Plus još uvek je prazna. Sasvim izvesno u njoj bi za 2022. godinu trebalo da se nađu informacije da joj je grad Kragujevac dodelio 800 hiljada, a država 1,2 miliona dinara na nedavno završenim konkursima za sufinansiranje proizvodnje medijskih sadržaja. Udruženje Lokalno organizovanje, koje je izdavač ovog medija, dobilo je podršku države od 500 hiljada dinara za projekat informisanja osoba sa invaliditetom „Svako je nekakav“. Dodatnih 700 hiljada dinara ovo udruženje iz Batočine dobilo je na konkursu za sufinansiranje proizvodnje televizijskih sadržaja za projekat „Znam kako se osećam“, iz čijeg naslova se ne može naslutiti šta će biti ključna tema ili forma programa. Još jedno udruženje iz ove šumadijske varošice dobilo je sredstva za proizvodnju televizijskog programa – Patriotski blok Srbije. Ova organizacija osnovana je 2020, a Humanu TV Plus registrovala godinu dana kasnije. Gledaoce ove kablovske televizije moći će do kraja 2022. da prate sadržaje proizvedene u okviru projekta „Ovo je naša priča“. Slično kao i Hit Plus, ni ovo glasilo nema ubeležene podatke o primljenoj državnoj pomoći, a prisustvo na internetu podrazumeva Fejsbuk stranicu i Jutjub kanal sa sadržajima upitnog kvaliteta.

Radio – televizija Šumadija iz Aranđelovca raspolagaće sa 700 hiljada dinara za proizvodnju TV programa u okviru projekta „Budi informisan, izbor je na tebi!“, dok će konkurentska Radio televizija Sunce imati 100 hiljada dinara više za projekat „Stop njivskim požarima: Kako da se šteta pretvori u korist“. Ovoj medijskoj kući iz Aranđelovca, čiji program može da prati publika iz regiona centralne Srbije, odobreno je i pola miliona dinara za radijski program „Reproduktivno zdravlje mladih – od neobaveštenosti do zanemarivanja“. Agencija AR Press, iz iste opštine, nije dobila podršku za projekat na ovom, kao ni na konkursu za internet medije, na kom je komisija odbila i aranđelovačku TV produkciju Trečna i veb portal Top – Medija iz Topole.

Vicešampion raspodele državnog novca u regionu je Agencija za usluge reklame i propagande Braf, preduzetnika Predraga Filipovića iz Tople, koja je osnivač dva medija – radio stanice IFM Braf i portala novinice.rs. Na konkursu za radijski program Braf je dobio pola miliona dinara za kofinansiranje emisije „Natalitetom protiv bele kuge“ i 300 hiljada dinara za projekat „Vratimo osmeh deci bez roditeljskog staranja“ na konkursu za internet medije. Ovoj reklamnoj agenciji odobreno je i još 500 hiljada dinara za organizovanje „Četvrtog medijskog foruma i nagradu „Dr Marko Mladenović: novinari protiv depopulacije, Topola 2022“ na tzv. konkursu za medijsku profesionalizaciju. Stručni skup prirediće i RTV Sunce iz Aranđelovca. Za projekat „Nasilje nad ženama , tema sa velikim T – Obuka novinara Šumadijskog okruga za izveštavanje“ ovaj medij će imati pola miliona dinara.

Mediji sa sedištem u opštinama Šumadijskog okruga nisu učestvovali na konkursu za sufinansiranje projekata u štampanim medijima i servisima novinskih agencija, dok su na konkursu za sadržaje kojima se promovišu i afirmišu teme u oblasti kulture svi aplikanti – Braf, Ar press i udruženje Lokalno organizovanje – odbijeni.

autorka Marija Milošević

Ovaj tekst nastao je u okviru projekta “Medijsko sklonište Кragujevac – Lokalni mediji u službi zajednice” koji se realizuje u okviru Programa malih medijskih grantova koji finansira Ambasada SAD, a administrira Nezavisno udruženje novinara Srbije. Stavovi, mišljenja i zaključci izneseni u projektu nužno ne izražavaju stavove NUNS i Ambasade SAD već isključivo autora.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.