Kragujevački mediji u službi građana: Nova garaža u Kragujevcu – jedan korak napred, dva unazad

Ritam grada

Od javne garaže koju lokalna vlast planira da gradi ispred zgrade opštine, po svemu sudeći, za sada nema ništa. Ideja je bila da se taj objekat gradi kroz partnerstvo javnog i privanog sektora, ali su dosadašnja dva javna poziva prošla bez uspeha.

Stacionarni saobraćaj u Kragujevcu već godinama predstavlja problem, posebno u strogom centru grada. Nedostajuća parking mesta grad je pokušao da nadomesti izgradnjom javne garaže u ulici Kneza Miloša, međutim građani su te nove kapacitete slabo koristili.

U međuvremenu, započeta je i izgradnja Trga Vojvode Radomira Putnika. Taj deo centra zatvoren je za saobraćaj, a građani su ostali uskraćeni za najmanje 60 parking mesta. Očekivalo se da će taj nedostatak biti nadokanađen novom garažom ispred opštine.

Grad Kragujevac je raspisao javni poziv za izgradnju javne garaže na platou ispred zgrade opštine, sa dve podzemne etaže sa ukupno 320 parking mesta, zato što postoji potreba za dodatnim parking mestima. Tokom trajanja javnog poziva bilo je otkupa konkursne dokumentacije od strane zainteresovanih kompanija, što je siguran znak da postoji interesovanje za taj projekat od strane javnih partnera. Nažalost, po isteku roka, nismo dobili ponudu. Verovatno je na to uticalo i to što je tokom trajanja javnog poziva došlo do značajnog rasta kamatnih stopa na bankarskom tržištu, odgovorili su na upit o statusu ovog projekta iz Gradske uprave.

Sada, kako navode u lokalnoj vlasti, ulogu amortizera koji bi trebalo da “upije” višak vozila, preuzima jedina postojeća javna garaža – u ulici Kneza Miloša.

U periodu pre započinjana radova na rekonstrukciji Trga Radomira Putnika, popunjenost postojeće javne garaže je bila značajno manja nego što je sada, tako da podaci govore da je taj nedostatak ukinutih parking mesta na trgu, doveo do veće iskorišćenosti javne garaže, tvrde u lokalnoj samoupravi.

Navode i da se ne odustaje od izgradnje novog objekta. Najpre je saopšteno da će u narednom periodu prvo “dobro analizirati sve mogućnosti za izgradnju navedene garaže”, pa doneti dalje odluke, ali je “izvesno da postoji realna potreba za novim parking garažama” tako da se, kako tvrde, od tog projketa ne odustaje.

Na pitanje šta znači analiza, pre donošenja novih odluka, a nakon dva neuspešna javna poziva, u Gradskoj upravi navode da će u narednom periodu proveriti da li postoji mogućnost da se projekat eventualno realizuje na neki drugi način, recimo uz pomoć organa Republike Srbije. Ipak, ne odustaje se ni od partnerstva sa privatnim investitorom.

Rok za novi javni poziv će biti isti kao i u prethodna dva. Izrada potrebne projektno-tehničke dokumentacije je obaveza privatnog partnera, tako da će se tek nakon izrade projektno tehnićke dokumentacije i dobijanja potrebnih dozvola znati precizan rok za izgradnju same garaže, navode iz Gradske uprave.

Vredi napomenuti i da su tokom prethodnih javnih poziva dokumentaciju otkupile dve kompanije, ali nijedna nije kasnije poslala ponudu. Nezvanično, glavni problem za realizaciju čitavog posla stvara insistiranje lokalne vlasti da potencijalni investitor, uz garažu, o svom trošku uredi i budući trg koji bi trebalo da se nalazi iznad. Dobri poznavaoci prilika na tržištu smatraju da će uz taj uslov grad teško naći partnera za izgradnju garaže.

Do tada, građanima preostaje da se za parkiranje snalaze kako umeju, barem dok i Kragujevcem ne počne da kruži “Oko sokolovo”.

autor Nenad Živadinović

Tekst je nastao u okviru projekta „Kragujevački mediji u službi građana – u potrazi za rešenjima”, koji se realizuje u okviru Programa malih medijskih grantova koji finansira Ambasada SAD, a administrira Media i Reform Centar Niš. Stavovi, mišljenja i zaključci izneseni u projektu nužno ne izražavaju stavove MRCN i Ambasade SAD već isključivo autora.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.