Kako na nov način predstaviti medijske sadržaje, proširiti publiku i graditi nove kanale komunikacije sa građanima – neke su od tema kojima ćemo se baviti u narednom periodu. Kroz serijal radionica namenjenih predstavnicima lokalnih i regionalnih medija pokušaćemo da zajedno odgovorimo na ova pitanja, pomognemo im da unaprede veštine i nova znanja isprobaju u praksi.
Cilj projekta “Za profesionalne novinare u digitalno doba”, koji je podržalo Ministarstvo kulture i informisanja, je doprinos povećanju održivosti lokalnih i regionalnih medija kroz unapređenje digitalnih kompetencija novinara i drugih medijskih radnika i njihovo osnaživanje za kreiranje novih kanala komunikacije sa građanima, širenje publike i izgradnju mreže potencijalnih partnera i donatora.
Prva radionica posvećena je digitalnim komunikacijama. Tokom ovog treninga polaznici će imati priliku da saznaju više o načinima na koji mogu plasirati svoj sadržaj na različitim društvenim mrežama, alatima koji su im na raspolaganju i druge pojedinosti koje su karakteristične za komunikaciju sa publikom putem društvenih mreža.
Ova znanja učesnici će moći i dodatno da unaprede kroz radionicu posvećenu digitalnom marketingu, koja će takođe biti deo ovog programa. Oni će biti u prilici da nauče kako da kreiraju i vode kampanju na društvenim mrežama, odrede ciljnu publiku, budžet, period oglašavanja. Кroz interaktivan odnos i razgovor sa stručnim konsultantom moći će da na konkretnim primerima analiziraju način komunikacije u digitalnom marketingu i upoznaju se sa preduslovima za vođenje uspešne kampanje oglašavanja na društvenim mrežama.
Građenje zajednice i komunikacija medija sa publikom takođe će biti tema naših treninga. Učesnicima će biti predstavljeni načini za uspostavljanje interaktivnog odnosa sa čitaocima/ slušaocima/gledaocima, mogućnosti za njihovo uključivanje u predlaganje tema i doprinos kreiranju medijskog sadržaja. Posebna pažnja biće posvećena prevenciji govora mržnje na društvenim mrežama, kao i primeni Zakona o zaštiti podataka o ličnosti i drugih propisa od značaja za medije (oglašavanje, javne nabavke, pristup podacima).
Kako su sredstva od marketinga i državne pomoći na koja lokalni mediji mogu da računaju veoma mala i nedovoljna, bavićemo se i alternativnim izvorima finansiranja. Zbog toga će jedna od radionica obraditi teme koje se odnose na kreiranje i vođenje donatorske kampanje, pristupanje potencijalnim donatorima, građenje partnerstava i jačanje kapaciteta medija za fundraising.
Radionice će biti održavane subotom u prepodnevnom terminu. Za učešće se možete prijaviti elektronskom poštom, tako što ćete nam na adresu respublica034@gmail.com poslati vaše i/ili imena vaših koleginica i kolega koji žele da nam se pridruže, kao i naziv vašeg medija, agencije, produkcije, udruženja i sl.
Zbog aktuelne zdravstvene situacije i primene epidemioloških mera broj učesnika radionice je ograničen.
Projekat “Za profesionalne novinare u digitalno doba – radionice za edukaciju novinara lokalnih i regionalnih medija” udruženja Res Publika iz Kragujevca podržalo je Ministarstvo kulture i informisanja u okviru Кonkursa za sufinansiranje projekata organizovanja i učešća na stručnim, naučnim i prigodnim skupovima, kao i unapređivanja profesionalnih i etičkih standarda u oblasti javnog informisanja u 2020. godini.