Pressek
Grad Kragujevac neće odustati od ideje da izgradi javnu garažu u zoni između zgrade Uprave grada i Ulice dr Zorana Đinđića, iako su već dva javna poziva za izbor privatnog partnera u ovom poslu propala.
Grad je, naime, najpre krajem septembra prošle godine raspisao javni poziv za projekat javno-privatnog partnerstva sa elementima koncesije za izgradnju, upravljanje i održavanje nove javne garaže na ovoj lokaciji. Privatna firma imala bi obavezu da projektuje i izgradi javnu garažu svojim novcem, te plati koncesionu naknadu, a za uzvrat bi dobila da određeni period naplaćuje parkiranje u ovoj garaži.
Postupak je poništen pošto se na konkurs nije javio niko.
I drugi poziv, raspisan krajem decembra 2022. nije dao rezultata. Do kraja februara 2023. godine, do kada je javni poziv trajao, ni jedna privatna firma nije konkurisala za učešće u ovom poslu.
– Tokom trajanja javnog poziva bilo je otkupa konkursne dokumentacije od strane zainteresovane kompanije, što je siguran znak da postoji interesovanje za taj projekat od strane javnih partnera. Nažalost, po isteku roka, nismo dobili ponudu. Verovatno je na to uticalo i to što je tokom trajanja javnog poziva došlo do značajnog rasta kamatnih stopa na bankarskom tržištu, navodi se u odgovoru koji je portalu Pressek dostavila gradska uprava.
U gradskoj upravi kažu da u gradu postoji realna potreba za novim parking mestima, te da je zbog toga i odlučeno da se na platou ispred zgrade opštine (lokacija Prodor 2) gradi javna garaža sa 2 podzemne etaže sa ukupno 320 parking mesta.
– U narednom periodu ćemo najpre dobro analizirati sve mogućnosti za izgradnju navedene garaže, pa ćemo doneti dalje odluke, ali je izvesno da postoji realna potreba za novim parking garažama tako da svakako nećemo odustati od realizacije tog projekta, kažu u gradskoj upravi.
Da će se u centru grada graditi nova javna garaža Kragujevčani su saznali sredinom aprila prošle godine kada su odbornici kragujevačke skupštine usvojili Predlog rešenja o davanju saglasnosti na Projekat javno-privatnog partnerstva za projektovanje, izgradnju, upravljanje i održavanje javne garaže na teritoriji grada Kragujevca. (Vidi LINK)
Vladimir Maksimović, tadašnji član Gradskog veća za komunalne delatnosti, tada je rekao da će sama gradnja praktično biti isplaćena iz naplate parking karata, te da će pravo odlučivanja o visini cene parking karata imati grad.
Kako se navodi u Predlogu rešenja o davanju saglasnosti na Projekat javno-privatnog partnerstva za projektovanje, izgradnju, upravljanje i održavanje javne garaže na teritoriji grada Kragujevca, koji je u aprilu 2022. usvojen, pristup garaži na lokaciji Prodor 2 predviđen je iz ulica dr Zorana Đinđića i blokovske ulice iza Doma Samoupravljača i zgrade Skupštine grada.
Paralelno sa izgradnjom i stavljanjem u funkciju javne garaže, Skupština grada obavezala se ovim dokumentom da organizuje postojeća ulična (opšta) parkirališta u ulicama: Zorana Đinđića, Save Kovačevića, Nikole Pašića i trg Vojvode Radomira Putnika tako da će biti uveden specijalni režim parkiranja koji će prednost dati stanarima zgrada unutar gradskog jezgra kroz plaćanje mesečnih/godišnjih karata, dok će posetioci koristiti parking mesta u ovim ulicama po ograničenom vremenskom intervalu, po cenama koje će biti minimum 50% veće od cena parkiranja po prvom započetom satu u izgrađenoj garaži.
U gradu na Lepenici, inače, ima 6.200 parking mesta na otvorenim parkiralištima, oko 1.000 parking mesta u zatvorenim parkiralištima i 200 u parking garaži u Ulici Kneza Miloša, što nije dovoljno da zadovolji potrebe za parkiranjem, pogotovo u centru grada.
Tokom proteklih godina u više navrata pričalo se o izgradnji javnih garaža, kao jednom od rešenja za ovaj problem. U opticaju su bile lokacije kod Zastavinog solitera, zatim Prodor 1, Prodor 2, te lokacija iza zgrade opštine.
autorka Marija Obrenović
Tekst je nastao u okviru projekta „Kragujevački mediji u službi građana – u potrazi za rešenjima”, koji se realizuje u okviru Programa malih medijskih grantova koji finansira Ambasada SAD, a administrira Media i Reform Centar Niš. Stavovi, mišljenja i zaključci izneseni u projektu nužno ne izražavaju stavove MRCN i Ambasade SAD već isključivo autora.