Medijski nastup je ključan da poruke aktivista stignu do što većeg broja građana. Zbog toga je važno na najbolji način iskoristiti prostor u medijima, kada se za to ukaže prilika. O tome kako se pripremiti, izbeći najčešće greške i graditi odnos saradnje sa novinarima i medijima, razgovaralo se na radionici koju je Res Publika organizovala 19. marta, u Kragujevcu.
Jasna, kreativna i razumljiva poruka, saopštena u pet do šest rečenica, najefektniji je način da iskoristite uticaj medija kako biste doprli do šire javnosti, jedan je od saveta koji su braniteljke i branitelji ljudskih prava iz Kragujevca i Šumadije imali prilike da čuju na radionici o medijiskom nastupu. Novinarka sa dugogodišnjim iskustvom i poznato TV lice, Jelena Obućina, sa aktivistima je razgovarala o svim aspektima uspešnog medijskog nastupa. Od nje su mogli da saznaju kako da zainteresuju medije za probleme kojima se bave i akcije koje preduzimaju, na koji način da komuniciraju sa novinarima i kako da izbegnu greške tokom medijskog nastupa ili pisanja saopštenja.
«Razvoj saradnje sa medijima i javni nastup» druga je od ukupno pet radionica koje Res Publika organizuje u okviru projekta «Edukacija, povezivanje, informisanje – podrška braniteljima ljudskih prava u lokalnim zajednicama». Prepoznavanje lažnih vesti, borba protiv dezinformacija i manipulacija, unapređenje komunikacije u kriznim situacijama i zaštita bezbednosti aktivista, teme su kojima ćemo se baviti u narednom periodu.
Za sprovođenje ovog projekta udruženje Res Publika dobilo je podršku Komiteta pravnika za ljudska prava YUCOM u okviru Programa Solidarno za prava svih – podrška braniteljima ljudskih prava u lokalnim sredinama 2021./2022. koji se realizuje uz finansijsku pomoć Evropske unije.