Vratimo (se u) grad

Pokrenuli smo kampanju “Vratimo (se u ) grad” jer želimo da poručimo da i od nas, građana, zavisi kako će Kragujevac izgledati, razvijati se i živeti. Sudbina našeg grada nije isključivo u rukama onih koji su u poziciji da odlučuju na lokalnom i republičkom nivou.

Nedavno urušavanje dela Gradske tržnice, jednog od najvrednijih arhitektonskih zdanja u Kragujevcu, kao da je na trenutak prenulo iz sna pospane građane. Ovaj događaj izazvao je burne reakcije, a sem pozivanja na odgovornost nadležnih, u javnosti je pokrenuta i diskusija o planovima za uređenje grada i opravdanosti urbanističkih rešenja koja su omogućila izgradnju podzemne garaže u centralnom delu autentične ambijentalne celine „Miloševog venca“. Za Gradsku tržnicu je, međutim, tada već bilo kasno, pošto je građevinskim radovima i urušavanjem dela objekta njen izgled nepovratno izmenjen, a namena za duži period nepromenjena. Ali ovaj slučaj važan je kao opomena, odnosno poruka građanima da je neophodno da budno prate dešavanja u svom gradu, da imaju prava da se predlozima uključe u odlučivanje o njegovom izgledu i funkcionisanju, da iskažu svoje stavove, obrazlože potrebe i eventualna neslaganja i tako utiču na odluke gradske uprave.

Društvene mreže su već dugo glavno i gotovo jedino mesto za izlive nezadovoljstva stanjem u gradu, koji se prema tvrdnjama Kragujevčana i Kragujevčanki, polako, ali sigurno, pretvara u palanku. U prilog tome, obično se prilažu fotografije ulica punih rupa, raskopanih trotoara, zaraslih zelenih površina, napuštenih gradilišta, neosvetljenih naselja…. Činjenica je i da poslednjih godina Kragujevac mimoilaze svi veliki infrastrukturni projekti, kao i da duže od 15 godina traje izgradnja saobraćajnice duge dvadesetak kilometara koja treba da nas poveže sa Koridorom 10. U javnosti preovladava mišljenje da je na delu marginalizacija četvrtog po veličini grada u Srbiji, važnog univerzitetskog i privrednog centra i neopravdano guranje u zapećak nekadašnje prestonice, u kojoj su postavljeni temelji moderne srpske države.

Kampanjom “Vratimo ( se u ) grad” Res Publika poručuje ga su gradu potrebni aktivni građani, informisani i spremni da doprinesu njegovom napretku. Namera nam je da ih ohrabrimo da se uključe, da izraze svoje stavove, da predlozima i inicijativama zajedno gradimo bolje mesto za život, da štitimo svoje bogato nasleđe i stvaramo zaostavštinu za buduće generacije. Mi treba da budemo čuvari našeg grada, da motrimo na poteze vlasti i utičemo da radi odgovornije, transparentnije i u najboljem interesu naše lokalne zajednice. Grad je naš! Baš zato, šta možemo da uradimo za njega?  

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.